Thursday 15 December 2011

Kerja Part Time a.k.a Kerja Sambilan di Rumah


Aku ni sebenarnya macam-macam dah buat untuk cari duit lebih.. Dah agak beberapa jenis MLM jugakla aku buat tapi xpenah untung..MLM topup, pasal air, pasal education and pasal barang kemas pun ada.. Mungkin sebab aku xbsungguh atau aku memang tak pandai berbisnes.. Haa..atau satu lagi aku ni hangat2 taik ayam jer..heee...tapi agak penat jugak la MLM ni..blik keje pkul 7 then nak rushing pgi kelas (kononnya)..balik pkul 11-12malam.. Emm..dah namanya pun MLM (malam)...join MLM ni bukan jiwa aku agaknya..wlpun dah habis riban-riban..yeah..my mistake..actually i shouldn't join that..agak teruk jugak menanggung hutang pinjaman..tapi i learnt my experience in a positive way..at least bila aku dah lalui memang aku xbiar kawan/ adik-adik yang aku kenal buat kesilapan yang dah aku buat..

After that aku start search for kerja sambilan di rumah dalam internet.. Jurutaip, juruproses iklan atau adtypist.. Tp penipu jugak yang tu pun.. Hampeh.. Tak pernah jumpa yang betul ( i dont even know that job is real or not) .. Shame on me.. Pnah jugakla masukkan duit rm20 sebab nak buat keje adtypist tu..tapi sebenarnya kita kena promote lak mcm dia buat kat kita.. Alahh..macam surat berantai tu..

Tapi lepas tu aku dah jumpa kerja di rumah yang memang free..yang tak payah kuar duit..RM0.00 puas hati aku..at least aku buat aku dapat..xbuat xdapat.. Setakat ni boleh la duit tu buat makan KFC and beli baju dua helai...

To be continued..

(Entry ini ditulis dalam komuter...hehehe..)

1 comment: