Friday 25 November 2011

Aku Tanam Taugeh | Apa Citer?

Korang tau x citer pasal taugeh dan pregnant? Aku ni dah setahun kawen tapi belum ada baby lagi..Jadi ada la aku gugel2 cari petua.. Banyak-banyak petua yang aku jumpa ialah petua Tauge..

Caranya kita kena rendam kacang hijau (yang buat bubur tu) dalam 2 hari macam tu bagi dia tumbuh anak tauge..anak tauge tu kita rebus dan minum air dia (tapi korang jangan rebus dengan kulit kacang hijau tu plak..buang dulu).. Dengan En Husband pun aku paksa minum..Hehehe..Tah apa2 siti ni.. 
Kacang Hijau dalam 1 genggam tangan korang sudah
Lepas 2 hari jadik la camnih..

Taugeh ni dikatakan boleh meningkatkan hormon progestrone wanita. So apa kena mengena laki aku? Aku baru amalkan start period lepas..Oh yer..kena minum hari pertama period sampai hari subur korang.. 

Jadi cerita nya ialah pada period kali ni aku di jangka period pada 20.11.11..Jadi langkah persediaan awal aku pun 'tanam'lah tauge aku 18.11.11. Tapi period aku buat hal plak sampai hari ni xdatang2..Dengki! Jadi apakah yang terjadi kepada tauge ku? Huhuhu....Macam kena goreng buat sayur je la nampaknya..Hihihi...

No comments:

Post a Comment